Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I48v52o 13M37i95l89d58a 5842478941

že většina hospodských EET zneužila ke zdražení až o 50% je pravdou a jejich blbostí - pár dní vydělají více a pak budou mít hospodu prázdnou a pak "slevní" na "přijatelných" +30%....a zavřou. před tím se ale důchodcům zvednou penze - to jako že kompenzace...

že je EET sviňárnou na slušné je fakt!

že je EET jen další krok postupné kolektivizace je taky fakt. tentokrát se drobní živnostníci nebudou zavírat do kriminálu a do dolů (a vzpomeňte si jen, jak o nich mluvil před volbami s.Bohuš Malomocný), tentokrát se je dotlačí k bankrotu a na jejich místo nastoupí státní podnik restaurací a pohostinství (a dalších profesí...) a přívlastkem Agro - F

a v podstatě si za to ti drobní živnostníci mohou sami, kdyby si vymezili v tom svém pracovním shonu půl hodinky a šli to hodit někomu slušnějšímu, nevyhráli by volby dnešní mocní, demokraticky zvolení zástupci lidí s penzí, sociálními dávkami a funkcionářů neziskovek...

+2/0
6.12.2016 11:54

T26o60m53á81š 89H26u17d92e31č70e22k 3963783249963

"skončí tisíce "podnikatelů. Sakra tak ať skončí!"

S tím nesouhlasím. Pokud mají svoji skupinu zákazníků, kterým vyhovuje jejich styl podnikání, nechápu, proč by měli končit jenom proto, že jim stát uměle zvedne náklady.

+4/−1
6.12.2016 10:17

J86a10r23o60m15í17r 96K61r58á71l 4940559604709

Tak. Je řada těch, co si při zaměstnání, nebo k důchodu přivydělávají. Není to moc, ale vyplatí se to. Zatím. No a pokud skončí, ta díra po nich se nezaplní. Už jen z toho důvodu, že si ten řemeslník na plný úvazek dost nevydělá. Poptávka po těch službách bude, takže to podnítí práci na černo, sousedskou výpomoc a podobně.

+3/0
6.12.2016 10:26

T37o78m31á31š 21H22u16d57e84č32e63k 3443923969213

Jen bych dodal, že dle mého je hlavní argument to, že ve svobodné zemi mají mít právo na vyvíjení činnosti, která neomezuje práva ostatních. A to i v situaci, kdy by to byl pouze koníček. Stát nemá právo jim tuto činnost jakkoliv omezovat.

+1/0
6.12.2016 10:47

R90a51d73e88k 39H18o88d44a34ň 9426867291973

V Brně překopli včera UPC kabel. A tak dnes pár kaváren a restaurací raději pozavíralo, protože bez internetu nejedou online, a offline režim nechtějí riskovat. A řeší záložní připojení, aby mohli otevřít.

Protože přiznejme si, to že někdo řekne že "stačí prokázat že internet nešel" ještě neznamená, že to bude tak jednoduché. Zvlášť ve státě kde ministr spravedlnosti tvrdí že zákony už dávno nejsou pro laiky ale pro právníky, a kde úředníci ignorují nařízení soudů, protože "oni mají jiný názor".

+4/0
6.12.2016 10:12

J93a20n 94B70u55r31i93a91n 2893749674120

Nedochází Vám pár věcí - vesnické hospody jsou sice většinou špatné. Ale pořád lepší špatná hospoda než žádná. Díky EET vesnické hospody vznikat nebudou - jen zanikat.

Meníčko za 75 znamenalo, že hospodský pravděpodobně opravdu řádně neodváděl daně. Jenže to neodvádění promítl do ceny. Takže se to dá částečně omluvit, protože sám z toho vlastně nic moc neměl. A opět připomenu - kvalita jídla po zavedení EET jistě vyšší nebude.

Bohorovně říkáte, ať skončí tisíce podnikatelů. Že se vlastně nic nestane, protože snad vzniknou nové poctivé hospody. Jenže to platí pro města - tam opravdu když bude poptávka po hospodě, tak nějaké vzniknou. Na vesnicích vznikat nebudou - prostě se poctivě uživit nedá.

A jen na závěr - NKÚ už kdysi konstatoval, že přes 90 % podvodů na daních se děje bezhotovostně. Babiš s velkou parádou zacílil na tu maličkatou výseč a do toho velkého koláče moc nešahá. Pročpak asi? Kde má těch 200 mld, které stačí sebrat? To jsou totiž ty zásadní daňové podvody a Babiš to před volbami dobře věděl. Dnes už se k tomu moc nehlásí.

+17/−5
6.12.2016 6:32

J89a39r25o89s95l70a24v 98R50e66z30n30i65k 4302623479430

to je volný trh, svoboda podnikání, tam patří i bankroty..a EET takové zatížení není, je to prakticky zdarma, když se to odepíše z daní

+2/−6
6.12.2016 9:13

J96a88r33o91s17l62a74v 37R92e87z70n12i28k 4112753169860

a najednou chcete něco co s volným trhem nemá nic společného....zvláštní podporu vybraných sektorů

0/0
6.12.2016 9:14

D49a77l73i53b37o71r 72Č29a57d36a 9887735140350

Proboha !!! Kde jste přišel na to odečet z daní = zdarma ???8-o

+4/0
6.12.2016 9:19

J68a56r58o91s85l43a19v 81R76e49z62n13i82k 4532953329650

Tak udělejte nějakou demonstraci, ani na to se nezmůžete..myslím, že to je zase nějaká psychoza......nevolte především Babiše, který suverénně vede v preferencích....a volby jsou svaté

+1/−3
6.12.2016 9:26

R54a23d78e80k 83H73a89m69p26l 3606711591361

Asi úplně nevíte, co znamená "odečet z daní". To neznamená, že vezmete celé pořizovací náklady a odečtete je z částky, která představuje Váš odvod daní (tedy "máte to zadarmo")! To "odečtení z daní" znamená, že si tím snížíte pouze daňový základ a z něj pak odvádíte daň. Čili to "odečtení z daní" pak znamená, že si reálně snížíte daně o cca 15 % z této částky, zbytek, cca 85 %, musíte zaplatit ze svého...

+7/0
6.12.2016 10:08

A84l63e88x61a12n55d69e18r 88N71o76v66á11k 2338905334874

V momentě když nějaký našinec napíše, že o finanční náklad - zatížení nejde, že je něco prakticky zadarmo, když se "to odepíše z daní," je lépe se mu, s odkazerm na moudrá slova pana Wericha, vyhout.

+5/0
6.12.2016 9:33

R28o32b35e69r44t 59P34a53c83i82n67a 7324689825471

Zdarma to neni. Pro male hospody urcite ne. Ale neni to zas takova raketa, jak se nam snazi nekdo tvrdit. Znam par majitelu hospod. Jeden ma restauraci ve meste. EET ma na haku. Naklady zanedbatelne, protoze to pro nej bylo jen upgrade SW a registrace. Pro jine to uz tak zanedbatelne neni, ale nepolozi je to ani nahodou.

+1/−1
6.12.2016 10:00

J32a49r64o97m24í30r 51K50r61á56l 4640509124249

Jenomže ty hospody jsou jen začátek. V další fázi to postihne daleko víc ty malé řemeslníky. Kam si pak dáte opravit boty v menším městě ? Anebo nějaký spotřebič ?

+1/0
6.12.2016 10:31

T81o49m98á45š 37H41u48d34e65č50e13k 3633173279723

Vy se v účtařině asi moc nevyznáte, že?

A navíc i na daně je potřeba vydělat. Prostě melete nesmysly.

+1/0
6.12.2016 10:19

J11a85r30o88m39í43r 61K68r91á19l 4670769814729

Bože můj ! Jak chcete něco "odepsat z daní", když ty daně i při poctivém podnikání platit nemusíte ? A to je právě případ těch malých řemeslníků. Ti na to doplatí a daně i tak nebudou muset platit.

0/0
6.12.2016 10:29
Foto

L23e79o19n32t39ý12n42a 68C86h40v51á97t97a82l23o94v59á 1223345766

Za všechny jen jedno, placení daní v USA. Četl jste Feynmana? Ten popisuje, že zaplatit daně ve výši 110 % příjmů není úplně snadné. A to je ten problém. Zdanění u nás už je obrovské. Samozřejmě že můžete uvařit polední menu za 75 korun, jen to nemůžete udělat, pokud je daň z každého takového menu 60 korun. Navíc je prokázáno, že daně lze vybrat celkem snadno, pokud jsou nízké a daňový systém je jednoduchý. Jenže u nás je situace taková, že je nehorázně daněn provozovatel restaurací, ale současně je nehorázně daněn návštěvník restaurace, takže se střetnou na tom, že jeden nemá peníze, aby vařil levně a druhý nemá peníze na drahé restaurace a to všechno jen proto, aby byli zadluženi ještě vnuci obou, protože stát obrovskou daňovou zátěž rozhází za nesmysly a ještě se zadluží, přesněji zadluží nás všechny, naše děti a jejich děti. Řešením opravdu není sledování tržeb online. Každý jeden z nás platí nemalé daně a výsledek? Díry v silnicích, bídné školství, kolabující zdravotnictví, potřeba kulatého razítka, že platí hranaté na každou hloupost, chceš stavět, požádej a zaplať, chceš bourat, požádej a zaplať, chceš žít, požádej a zaplať, vykazuj, sepisuj, žádej, plať a mlč, zpátky nedostaneš nic a ještě tě zadlužíme až do pátého kolene. Jestli jsi přesto vydělal na něco extra, tak dojdi na úřad, hezky se pokloň, slušně požádej, žmoulej čepici v ruce a my ti do třiceti dnů pošleme odmítavé stanovisko, ale hlavně zaplať. Už rozumíte, kde je problém?

+26/−1
6.12.2016 0:53

D60a70l44i61b72o79r 30Č80a16d35a 9697635660600

Děkuji Leontýnko, sám bych to lépe nenapsal :-) !

0/0
6.12.2016 9:20

D52a70l93i40b77o25r 40K41o97l88á46ř 1407457775546

R^ tohle si okopíruju, pokud nevadí, je to výborně napsané

0/0
6.12.2016 11:46

A95l58e54x52a15n22d51e45r 56N59o59v80á60k 2618605704864

Pokud někomu nevadí způsob nabytí majetku a budování podnikatelského impreria A.B. ( tunely, zlodějiny, podvody, podrazy ) potom mu jistě lichotí skutečnost, že se konečně zatočí s třídním nepřítelem, živnostníky. Masivní nasazení techniky opravdu svědčí o dalším tunelu ( IBM ) a přihrání velké domů prodejcům pokladen. Cílená kriminalizace a dehonestace něčeho tak nízkého a podlého, jako jsou podnikatelé nemůže být náhodná. Že jde o výběr daní bych byl ochoten věřit, ale pouze z toho důvodu, že jim teče do bot. Poté, co socialisté rozdali poslední peníze, které vytvořili jiní, poté co masivně přidali na platě státním úředníkům, v momentě, kdy se začíná hovořit recesi, hrozí ekonomice katastrofa. Kdyby to ovšem opravdu mysleli vážně, přestanou vázat personál finančních úřadů persekucí podnikatelů, zadržováním vratek DPH a nesmyslným párování nespárovatelných plateb Kontrolního hlášení a vyrazí do ulic. Zkušenému praktikovi stačí pozorovat cvrkot v restauraci, hospodě či bistru a za chvíli má jasno. Přesně vyhmátne chyby a případné okrádání na daních. Absolventi sociálně právních fakult ve státní vč.těch FÚ, s nulovou praxí a zkušenostmi pouze mezi šanony, navíc bez osobní statečnosti, však tohle nezvládnou. Tak nezbývá než chytnout úplně všechny pod krk a dusit.

+12/−1
5.12.2016 22:07

Z41b46y39š52e11k 28H44l18i46n28k71a 3541253410433

R^

+1/0
5.12.2016 22:41
Foto

P52a36v20e75l 24Č20e60r48n11í34k 1468805280430

K žádné cílené kriminalizaci podnikatelů ale nedochází. Dochází ke kriminalizaci neplatičů daní.

+6/−8
5.12.2016 23:12

Z78b79y47š27e58k 98H98l47i11n94k40a 3201433670923

Omyl. V tomto případě dochází k uplatnění principu kolektivní viny, stejně jako po roce 1948. Kriminalizovaný je každý sebemenší živnostník, jen jiným způsobem, než tomu bylo po komunistickém "volebním vítězství".

+5/−5
5.12.2016 23:26
Foto

P78a89v40e28l 25Č38e34r51n83í55k 1758795960380

Hlásil jste totéž před pár lety když bylo zaváděno kontrolní hlášení?

Nadáváte na totéž každý rok kdy podáváte daňové přiznání?

Pokud jste aspoň jednou odpověděl ne (čímž si jsem zcela jistý), tak se nad sebou zamyslete a do té doby na mě nereagujte. Ušetříte tím čas sobě i mě a já si o vás aspoň nebudu myslet něco špatného.

+3/−5
5.12.2016 23:39

L28i63b47o25r 74S67k47ý34p37a65l41a 7448143352250

Kontrolní hlášení nebylo zavedeno před "pár lety", nýbrž letos.

+7/0
5.12.2016 23:44
Foto

P45a13v76e91l 55Č31e44r16n62í13k 1158535380620

Máte pocit že to něco mění na významu mého dotazu?

+3/−1
5.12.2016 23:50

L70i81b28o11r 19S82k40ý91p94a68l10a 7548543622740

Ano, mám. Znamená to, že jen mlžíte a mnoho o tom nevíte.

+6/−1
5.12.2016 23:53
Foto

P85a79v33e98l 36Č48e52r98n86í51k 1178825570840

Krásně jste téma zhulanizoval a odvedl téma někam uplně jinam. Gratuluji.

+2/−2
6.12.2016 0:13

L22i68b23o19r 70S65k82ý22p43a94l51a 7838523182170

Vy jste fakt takovej nebo to jen hrajete?

+2/−1
6.12.2016 0:17
Foto

P10a75v81e40l 76Č33e80r53n12í24k 1288825410590

Jen nemám rád když se někdo zaměřuje na nepodstatné detaily místo toho aby se držel tématu. KH bylo odhlasováno před dvěma lety. Vstoupilo v platnost téměř před rokem. Doba kdy proti tomu bylo třeba nadávat byla právě před dvěma lety.

Naopak musím smeknout před panem Hlinkou který dokáže diskutovat na úrovni, drží se tématu a nechová se jako diskusní troll.

+2/0
6.12.2016 0:25

L11i98b82o17r 82S10k86ý44p82a95l90a 7728453382560

Já také nemám rád. Nemám rád lidi, kteří argumentují jakkoliv a čímkoliv jen proto, aby obhájili nesmysl. Co se kriminalizace týče, toho už bylo řečeno hodně a já souhlasím s názorem, že EET prostě kriminalizace je. A mimojiné - datum zavedení nějakého zákona není nepodstatný detail, alespoň dle mne nikoliv.

+4/−2
6.12.2016 0:31
Foto

P51a94v44e90l 94Č51e40r11n26í18k 1888865680170

Souhlas. Datum zavedení zákona není nepodstatný detail a jelikož byl zákon zaveden před dvěma lety, pak se nedivte, že jsem napsal že to tehdy bylo zaváděno. (pokud chcete, můžete skákat a dupat nožičkama, používám jen stejné argumenty jako vy)

+2/0
6.12.2016 0:36

L56i46b10o80r 83S92k52ý11p45a35l17a 7158643922840

Nebojte, skákat ani dupat ničím nebudu. To si jen vy možná představujete. Samozřejmě jsem se nejspíše zmýlil v termínu "zavedení" a "vstoupení v platnost", takže to je nejspíš ten kámen úrazu, jak se říká. Každopádně - kontrolní hlášení se podává od letoška - měsíc vám nepovím, protože to zpaměti nevím.

0/−2
6.12.2016 0:42

D49a13l86i52b95o59r 28Č83a90d46a 9187705970650

Kolega Černík si plete pojem a průjem, je to skoro totožné :-) !

0/0
6.12.2016 9:22

L98i93b22o27r 37S36k59ý90p90a61l45a 7148503582180

Já bych o něm sice neprohlásil, že je to kolega (nevím, čím se živí), ale doplnil bych vás ještě o to, že spíše vyhovuje pletení si slov hodinky a holinky - to je přece stejné, oboje se natahuje ;-)

0/0
6.12.2016 12:10

J83i89ř85í 46Z25á76ř14e11c44k72ý 5574388624195

Před dvěma lety byl zákon sice schválen, pak se rok nic nedělo a testovací prostředí bylo zveřejněno 5.12.2015. ještě v lednu provádělo GFŘ drobné úpravy.

Aby bylo úplně jasno - proti EET ani KH nic moc nemám, ale vadí mi ten amatérismus, hloupost a arogance při jejich zavádění.

+1/−1
6.12.2016 0:55

Z44b74y31š53e44k 46H41l94i87n37k66a 3351583210343

Nikoliv před pár lety, ale před rokem - jsem zrušil plátcovství DPH. Právě kvůli KH. V daňovém přiznání přiznávám celkový součet za rok, nikoliv každý jednotlivý příjem. Úředník FÚ může přijít nahlédnout do mých výkazů, ale nesmí si je odnést s sebou. Jinak by šel k soudu.

+4/0
6.12.2016 0:01
Foto

P17a91v19e68l 74Č16e56r31n33í81k 1888935910770

Takže vy jste byl plátcem dobrovolně? Nu, nic proti gustu, jen jsem to dosti nečekal

Co se týče kontroly, když přijde, vnímáte to jako že jste kriminalizován? (protože oni ti úředníci chodí kromě udání i na náhodné průběžné kontroly)

+2/0
6.12.2016 0:14

J54i78ř97í 80Z56á85ř23e60c15k22ý 5764888114585

Na náhodné průběžné kontroly se nechodí, neboť nemají zákonný podklad - navíc není ani co kontrolovat. U plátců DPH se chodí na kontroly, pokud žádají o proplacení nadměrného odpočtu

0/0
6.12.2016 0:57

J79a89r28o91m76í36r 79K48r68á86l 4120869534969

No, je vidět, že se opravdu nevyznáte. Dobrovolných plátců je hodně. Z důvodu, že mají jako odběratele firmy.

0/0
6.12.2016 10:37

A70l55e51x49a26n43d57e68r 38N76o64v47á93k 2418135564964

Možná jen nechcete být v obraze, to Vám nikdo nezazlívá. Cílená kriminalizace živnostníků, podnikatelů, drobných zaměstnavatelů dochází pokaždé, když vyhraje ČSSD volby. Bylo to v roce 1998, došlo k tomu i v roce 2014. Kampaň odborářů na téma příživnictví živnostníků byla sice dojemná, úderná a revoluční, soudruh Středula bude jistě vynesen do Bruselu v horším případě na piedestál poslance za ČSSD, ale šlo o naprosto záměrně lživé informace, které nemá zaměstnanec možnost a vlastně ani chuť si ověřovat. Soudruh Mládek v předvečer získání ministerského stolce dokonce nazval ty samostatné a na svých nohou pevně stojící hrdiny dnešní doby, jako parazity. "Všeci kradnů ( jen já ne )" završil obecný trend názoru na třídního nepřítele ministr financí a bylo vymalováno. Kde jaký prostěji vybavený občan ČR nabyl dojmu, že co živnostník to zloděj. Proč se zabývat, že jde o politikum populistů. Tihle malí totiž jedou většinou v paušálu, neevidují výdaje, odečitatelná položka jim vykryje případnou daň. Legálně tedy žádné přímé daně neplatí, stejně jako podobně příjmově vybavený zaměstnanec. Za toho navíc většinu soc. a zrdav.poj.zaplatí ten parazit, který ho vykořisťuje. Je to pochopitelné, tihle lidé často posuzují podvědomě ostatní podle toho, jak by sami činili, kdyby sami podnikali, jak by kradli a podváděli oni, kdyby mohli, kdyby nebyli odkázání jen na drobné přikrádání a podvádění svého zaměstnavatele. :-P

+5/−1
6.12.2016 7:24

J27a54r72o53m91í70r 11K24r50á73l 4400389194789

To se Vám možná jen zdá. Řemeslník, který má osobní spotřebu na úrovni průměrné mzdy, ani podvádět nemusí. On často daně neplatí zcela v mezích zákona a i s EET platit nebude. Jen holt Vy zaplatíte o něco víc, za jeho služby.

0/0
6.12.2016 10:34

J68a42n 25P88a58l69l37a71s 1672116213612

Dobrý večer, zajímavý pohled, argumentujete slušně.

Jako zaměstnanci by mi mohlo být EET ukradené, ale není.

Znáte ten moudrý vtip, který končí: „...a když přišli pro mě, nebyl už nikdo, kdo by se mě zastal.“?

+15/0
5.12.2016 21:46
Foto

P50a37v39e42l 48K44o21č88i83č42k80a 6537780846505

Máme šanci to zrušit - u příštích voleb. Do té doby s tím musíme všichni žít a čím bedlivěji to budeme sledovat a lépe argumentovat, tím lépe.

+3/−3
5.12.2016 22:07

J34a75n 68P26a39l29l96a94s 1142776513532

Ale jo, šanci máme. Ale mají ji i ti ostatní, a těch je víc. Takže ve volby už nedoufám.

+3/0
5.12.2016 22:18

T86o69m55á85š 70H41u40d29e73č84e17k 3343953279293

Smutné, leč pravdivé :-(

+1/0
6.12.2016 10:23

H94e36l60e71n20a 73L29a13y94e98r83o81v42á 3533414343640

Jo, jo, to pravičáci slibují, že to zruší, ale kolik už nás ten nesmysl stál (software, hartware, marketing) a ještě bude stát (armáda úředníků, kteří nevytvářejí ŽÁDNÉ hodnoty)! Zaplatíme to všichni, a pak se to s velkou slávou zruší. Tomu říkám stabilitaRv

0/−2
6.12.2016 6:34
Foto

P95a89v34e29l 38Č56e19r21n47í64k 1758495680430

Jako zaměstnanec byste měl být rád. Mnoho zaměstnanců je "šizeno" tím, že se jim peníze z nezdaněného příjmu vyplácí bokem a oficiálně dostávají jen minimum.

Vím že si za to můžou sami, že na to kývli, ale mám trochu obavy, že někteří neměli vlivem okolností (a nezaměstnanosti v okolí) moc na výběr.

+1/−3
5.12.2016 23:15

A30l22e98x12a68n52d16e41r 79N66o65v59á86k 2868595974754

Při jednom z nejvyšších zatížení práce na světě, se tomu celkem není co divit. Obory jako stavebnictví, pohostinství, málo kvalifikované práce, tam to opravdu bylo pravidlem, stejně jako švarcsystém. ( Na ten ovšem zaměstnávají poslanci své rodinné příslušníky jako poradce ) V současné době, při čtyřprocentní nezaměstnanosti, nemožnosti sehnat brigádníka za sto pade čistá ruka na hodinu, Váš argument moc neobstojí. Navíc, ze zkušeností a praxe vím, že tak jako si zákazník sám řekne řemeslníkovi o to, že to chce jen bez papíru a tedy levně a když ne tak osloví jiného, tak tahle praxe vycházela hlavně ze stran toho zájemce o práci, který vyžadoval peníze bokem, neboť tihle nízkopříjmoví hoši a dívky, které pracovní trh díky jejich přístupu k práci moc neoceňuje, mají na sebe běžně 5 až 7 exekucí.

+1/0
6.12.2016 7:36

D42a59v51i38d 15Z91a98h65r78a51d59n71í18č52e62k 3367647626681

Souhlasím. ALe dostáváme se k tomu, zda je lepší mít práci, nebo být na pracáku.

0/0
6.12.2016 10:10



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.